Skip to main content

Ne širimo virusa, širimo dobro zgodbo!

Smo Eva, Taja in Estera iz VGC Skupna točka. Naša skupna točka je, da se rade družimo z našimi obiskovalci, rade se učimo in izobražujemo, podelimo kakšno dobro misel in se veselimo novosti. V naš program dejavnosti vedno rade vključujemo tiste stvari, za katere mislimo, da bi koristile bolj zdravi in uspešni družbi.

Tokrat vabimo zraven tudi vas! Želite podati svojo misel ali zgodbo kako si olajšati preživljanje dni v karanteni? Z veseljem bomo objavili tudi vašo zgodbico oz. besedilo, ki bo v pomoč ostalim - Vabljeni k sodelovanju! Najprej pa se vam predstavimo...


Eva iz VGC Vrhnika je med karanteno odkrila sebe v naravi:

Moj "karantenski" dan:

Ker srčno upam in vem, da se bodo stvari postavile na stare tirnice želim ohranjati rutino:

1. Vstanem ob 7h in najprej pomislim na lepe stvari, kdo me ima rad, kaj in koga imam rada jaz?
2. Nato poskrbim zase in si namenim par minutk v kopalnici :)
3. Preden pojem zajtrk (jajca, müslie, sadje...), naredim par joga vaj.
4. Nato začnem delati stvari za službo, zjutraj sem vedno polna idej in imam veliko energije. Pokličem uporabnike, otroke ter sodelavce. Ohranjam stik z ljudmi, pazim da je pogovor pozitiven, da lahko nekomu polepšam dan oz. mu vsaj ponudim čas in pogovor.
5. ČAS ZA HOBIJE: berem, se izobražujem, delam stvari, da so moji možgani aktivni. :)
6. Nato nekaj skuham ali spečem (zadnje čase tudi torte, saj oba s partnerjem praznujeva rojstni dan meseca aprila)
7. Končno je čas za sprehod ali dobro kosilo in pogovor s prijatelji online.

Ugotovila sem, da zadnje čase še bolj lahko odkrivam sebe in svoja občutenja. Imam čas predelati stvari in to me veseli. Zelo rada imam družabne igre (online ali doma s partnerjem) - smeh zagotovljen. Ker imamo v zadnjih dneh veliko sonca in na Vrhniki kar nekaj lepih sprehajalnih poti, odkrivam nove poti, z manj sprehajalci. V naravi se najbolj povežem s seboj in začutim da sem del nje. Velikokrat zaprem oči in samo poslušam. Odkar sem v karanteni naravo in človeške odnose veliko bolj cenim. In s to mislijo se tudi zvečer uležem v posteljo. Hvaležna sem za zdravje, ljubezen, živali, rastline in naravo.

P.S. Zelo rada pogledam tudi kakšno dobro serijo in film. :)




Taja iz Grosupljega pa prisega na urejanje zelenega vrta...

»Ko se ena vrata zaprejo, se druga odprejo«. 

V teh dneh vsi ostajamo doma. Tako je odrejeno in tako je prav. Sama na trenutno situacijo poskušam gledati pozitivno. Pred razglasom epidemije sem poskrbela za manjšo zalogo hrane, higienskih pripomočkov in osnovnih zdravil za družino. Hvaležna sem, da imam vrt. Por, stoletna čebula, rumeno in oranžno korenje in blitva (še od lani), že letošnja mlada berivka in tržaški solatnik in seveda regrat, nas vsakodnevno razveseljujejo na krožniku. Tudi med velikonočnimi prazniki sem veliko sadila in urejala ta moj zeleni svet. Stik z zemljo me pomirja in bogati. Rada opazujem kako vse raste in se razvija. V teh dneh že cvetijo jagode, češnja in ameriške borovnice in vsi, posebej pa hčerki, se že veselimo sladkih plodov.  Poskusite tudi vi, tudi na balkonu in okenski polici gre.

V čim večji možni meri poskušam vzdrževati osebno in delovno rutino in ločiti službeni del od zasebnega. S tem sem imela na začetku največ težav in se mi je delo pogosto potegnilo kar do noči. Vzdržujem stike z uporabniki  Večgeneracijskega centra Skupna točka Grosuplje, preko telefona ali interneta izvajam tečaje slovenščine in šivam pralne maske: za sodelavce na terenu in v skladišču, za uporabnike Skupne točke in občanke in občane Grosuplja. Pomagajte tudi vi, sebi in drugim. Če ne morem v zunanji svet, pa lahko toliko bolj poskrbim za moj svet. Poskrbite tudi vi za svoj svet. Kot sem na začetku napisala, pomembna je naša naravnanost. Zdaj je, bolj kot kadarkoli, pomembno ustvarjanje lastnega sveta. Naredite si lepega. Po vaši meri. Jaz mojega polnim s  smehom, redom, delom, petjem, plesom, ustvarjanjem, vrtnarjenjem, meditacijo, neskončnimi pogovori s prijatelji in družino in nasmehom. 

Pa srečno!
Taja T. Berk




Estera iz Ljubljane se je vrgla v šport - doma ali pa zunaj

Sem ljubiteljica narave, preživljanja časa na prostem in sem težko pri miru. Ker sem vedela, da bom morala nekam uvrstiti tudi gibanje sem si takoj po prvem tednu karantene pripravila svoj urnik. Jutro pričnem z jutranjo telovadbo (lahek tek in raztezne vaje), nato sledi zdrav zajtrk (sadje z jogurtom in kosmiči ali ržen kruh s skuto, kava, čaj) in delo. Vmes si pripravim tudi kosilo in sadno malico. Potrudim se, da z delom zaključim najkasneje ob 17.00 uri. Nato pa si privoščim oddih - to je zame šport. Ali se usedem na gorsko kolo ali tečem ali pa hodim (v hrib ali po ravnem) in proti večeru sem že prijetno utrujena, moje počutje pa je odlično. Ostane mi še ravno prav energije za ostale stvari, ki jih rada počnem - branje knjig, online druženje s prijatelji ali z družino, sestavljanje puzzel, ustvarjanje, šivanje, igranje kitare itd. Vse to pa počnem seveda na varni distanci in pridno upoštevam vse predpisane ukrepe. Kaj pa Ti počneš, da se počutiš bolje? ;)





Želiš deliti kaj z nami tudi ti? https://forms.gle/Qr9sYzxPmbcRVyTp8

#ostanidoma #neširikoronavirusa #širidobrozgodbo

Comments

Popular posts from this blog

Vaje za krepitev miselne aktivnosti I. del

Krepitev možganske oz. miselne aktivnosti je ena najpomembnejših dejavnosti človeka. V tem času, ko smo veliko doma, ne smemo pozabiti tudi na krepitev le teh. Vaje za boljši spomin in koncentracijo je priporočljivo delati vsak dan vsaj 15 minut - delate jih lahko skupaj, z otroki ali posamično. Vaje so priporočljive za vse generacije. Že po enem tednu boste opazili napredek pri zbranosti in boljši koncentraciji. Najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na zdravje naših možganov so: 1. Kisik (ki ga dobimo z dovolj rekreacije v naravi) 2. Voda (skrbi za boljši pretok kisika po telesu, odplavlja strupe) 3. Počitek in spanje (obnovitev možganskih celic) 4. Zdrava prehrana (čim več sveže zelenjave in sadja) 5. Socialna interakcija in smeh (saj sprošča hormon sreče (serotonin), ki deluje antidepresivno) - v kolikor ste sami, pokličite nekoga! Spodaj je nekaj primerov vaj za boljši spomin in koncentracijo, ki jih lahko izvajate kar sami doma in na ta način krepite možga

Vaje za krepitev miselne aktivnosti VI. del

Kljub temu, da se počasi vračamo v običajne tirnice, nismo pozabili na pomembnost urjenja vaših (in naših) možgančkov. Prav zato smo tudi ta teden za vas pripravili nov sklop vaj. Veliko zabave pri reševanju! »Trud je poplačan, le če človek ne odneha.« (Napoleon Hill)   1.VAJA: Črkarija Za vsako črko posebej, poiščite ime, državo, mesto, rastlino, žival in predmet, ki se pričnejo na določeno črko. Za malo večji izziv, se lahko pri posamezni črki omejite na 1 minuto. Poskušajte biti čimbolj izvirni.   ČRKA IME DRŽAVA MESTO RASTLINA ŽIVAL PREDMET H             A             M             R               2. VAJA: Računanje Poskušajte izračun

Tradicionalne šege in navade za Veliko noč v Sloveniji

"Ni važno ali ste sami ali v skupini, imate manj ali več jedi in velikonočnih dobrot in ste v karanteni... Kdo pravi, da si ne bi polepšali mize in dneva? Ni potrebno veliko, saj bo že vejica zelenja ali regratov cvet popestril vaš dom.", je povedala naša Taja T. Berk iz Grosupljega . VIR: http://www.toptenz.net/wp-content/uploads/2015/03/easter1.jpg ❓ ALI STE VEDELI >> Že prejšnjo, pravimo cvetno nedeljo, je verjetno marsikdo okrasil svoj dom z zelenjem, oljčnimi vejicami ali butaricami. Ta običaj izvira že iz časa pred krščanstvom - na tak način so ljudje nekoč namreč počastili prihod boginje pomladi in plodnosti, Vesne .  V Sloveniji je cvetna nedelja v resnici zelo stara šega - ljudje so rastlinje blagoslovili, poleg tega, da je to krasilo njihov dom, in počastilo prihod božjega sina, naj bi jih velikonočno rastlinje tudi varovalo pred strelo in drugimi naravnimi nesrečami. >> Praznik Velike noči lahko praznujemo od 22. marca do 25. aprila, k